brabantsblondje.reismee.nl

Nieuwe Blog!

Lieve allemaal,

JAAAA EINDELIJK! Een blog! Ik heb er thuis eentje liggen die ik heb uitgeschreven met de hand, over New York, dus die plaats ik zodra ik thuis kom. Beetje een onlogische volgorde, maar die is alweer een beetje oud dus dan typ ik deze er achteraan!

Het is inmiddels alweer 2 weken geleden dat het nieuwe semester is gestart. En yay, wat is het leuk! In het begin kon ik het maar niet loslaten, ik bleef denken ah mn oude klassen waren zoveel leuker en ik mis iedereen, maar nu is het weer leuk! Heb het eerste blok showchoir, wat echt een geweldig leuke groep is. We zijn onze outfits al aan het aanpassen en de liedjes aan het uitkiezen voor onze show, die aan het eind van het schooljaar is. Het tweede blok heb ik PE, wat gym is, waarbij we al hebben geleerd hoe we American football moeten spelen. Haha, wat een ramp was dat zeg. Gelukkig deden we het zonder tackelen, maar met vlaggen die je om je middel bindt en die je eraf moet trekken als diegene de bal heeft. Zoals ik al zei, GELUKKIG, want Marie en ik zijn samen met 2 anderen de enige meiden in die klas. Wel heel gezellige klas, leuke sfeer, het was eventjes wennen al die mannen bij elkaar, maar nu is het leuk! Het derde blok heb ik Drama 2, een vervolg op mijn vorige drama klas. Daarbij hebben we ons eerste toneelstuk al gedaan, en we zijn nu net klaar met een stuk lezen van Moliere, dus daar gaan we nu een scene uit naspelen, waar we volgende week aan zullen werken. Hele leuke klas, gezellige mensen. Wel 4e lunch, dus heel laat, tussen m’n 3e en 4e blok in, dus altijd heeeel hongerig haha. Het 4e blok heb ik Wellness & Nutrition, wat ons verteld was dat dat de kookklas was, maar we koken ongeveer 1 keer in de 2 weken. Ik ga ze ook leren hoe je Hollandse Appeltaart (of flappen) moet maken, leuk he?! Weer een beetje van de hollandse cultuur erin gooien.

Dus, nu 2 weken verder heb ik weer meer mensen leren kennen, is alles weer een beetje normaal geworden en kan ik er weer volop van genieten. Heb ook nog “maar” 4 maandjes te gaan, dus de knop is omgezet en het is nu echt zo van ik ga er alles uithalen. Nauwelijks heimwee, af en toe wel moeilijk, maar over het algemeen leuk!

Nou wat ik verder de afgelopen tijd gedaan heb? Ben afgelopen donderdag naar een toneelstuk geweest, wat best moeilijk te volgen was in het begin, voelde me toch wel weer een beetje foreign toen haha. Maar uiteindelijk snapte ik het plot en was het best leuk! En toen gisteren een show waar ik al een tijd naar uitkeek, de Revue, van een theater groep hier in deze stad. Mijn drama leraar zit in die groep, en ook een jongen uit m’n showchoir. Dit was hun opening night, en ze voeren deze show in totaal 9 (!!) keer op. Het was een heeeerlijke show, allemaal dans en zang. Het ging over het algemeen over liedjes van ongeveer 1990 tot 2010, en van upbeat tot “droevig”. Het was dansen, meezingen en lachen tijdens Livin’ On A Prayer en kippenvel en tranen tijdens “To Make You Feel My Love”. Alles bij elkaar opgeteld een super show, waarbij ik extra trots was op de mensen die ik kende!

Verder heb ik vorige week zondag met de hele familie geskyped. Voor veel van jullie is dit natuurlijk dus al bekend, maar toch haha. Het was Sander’s verjaardag dus iedereen zat bij ons thuis, en ik was er via de skype ook een beetje bij. Vond het hartstikke leuk om iedereen weer lekker te spreken, want ik zie sommigen wel over de skype, maar lang niet iedereen. En ja, de afspraak staat vast he, 16 juni, Griek!

Verder…. Musical! We zijn flink flink FLINK aan het oefenen, alle dansjes zitten er nu min of meer in en de zang gaat ook de goede kant op, maar de musical inclusief alle tekst zit er nog niet echt goed in hoor. We zijn nu door heel ACT 1 heen gegaan, wat 7 scenes heeft, en JA HOOOOOR mijn specifieke beweging zit er ook in. Heel leuk, er staat ook echt; Emily knikt en loopt weg zonder iets te zeggen. Haha bedankt, kan ik niet gewoon zeggen yes ma’am? Nee, helaas. Maar de groep is wel super leuk en ben blij dat ik erbij zit!

En dan.. HET WEER! Ik heb al vernomen dat het bij jullie flink koud en heel wit is, en hier was het 2 dagen geleden 25 graden. Ja, echt, ik had het zo warm toen ik buiten op John aan het wachten was! Vandaag regent het dan wel, maar het is nogsteeds zo’n 15 graden. Ik klaag altijd een beetje, als in “de winter hier is gewoon overgeslagen”! maar stiekem ben ik toch niet zo’n winter-persoon dus moet ik eigenlijk wel blij zijn. Maar ze zeggen dat het hier soms best laat komt, dat het best kan sneeuwen eind maart, dus ik moet niet te vroeg hopen!

Nou in m’n andere blog heb ik dus een verslag van NY, die komt over een paar uurtjes online denk ik! Heb het idee dat ik veel meer te vertellen zou moeten hebben, de volgende keer zal ik gewoon alles opschrijven voordat ik begin met wild typen haha.

Zie jullie “snel”.

Liefs van het Hollandse Amerikaantje.

Oh en trouwens, hadden jullie allemaal mijn foto's gezien? Ze staan niet op mijn blog, dat lukte niet, maar op deze site; http://www.mijnalbum.nl/Album=IB6OW4H4

Reacties

Reacties

Oma

Hallo lieverd, wat heb je weer een heerlijk verhaal geschreven. Wij genieten iedere keer weer als we lezen dat jij het zo naar je zin hebt. Het is niet gek dat je af en toe een klen beetje heimwee hebt naar Oosterhout en je Familie en vrienden maar wat jij daar allemaal meemaakt is door niemand af te nemen. Geniet ervan want de laatste 4 maanden vliegen voorbij. En............ laat je niet gek maken door de jongens uit je klas !!!!!!!!!
Kus en een dikke kroel van Opa en Oma

mama

hi liefie,
je bent helemaal op de goede weg hè. Als we skypen zie ik ook hoe goed je eruit ziet, lekker ontspannen en echt aan het genieten. Het is nu inderdaad 'nog maar' 4 maandjes, voor we elkaar weer zien. Ik hoop dat het hele mooie maanden zullen zijn!
dikke kus,
mama

tante inge

ha lolo,
Was gezellig hè, zo op schoot erbij zijn met sander zijn verjaardag. Heb je s'middags nog wat gedronken en geknabbelt op zijn gezondheid? Maak een leuke tijd van die laatste maandjes en doe je best bij de musical, wie weet wordt je ondekt, en willen ze je straks houden daar. haha. Groetjes en tot de volgende skype sessie.

Dikke kus tante Inge

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active