brabantsblondje.reismee.nl

Weekje Holland, Spannende Terugreis & Amerikaanse Leventje

Lieve allemaal,

Zo, weer een tijdje terug. Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik een weekje in Nederland geweest. Oma is overleden, en ik wilde voor de begrafenis graag naar huis. Ik heb een fijne week gehad, met een hoop steun van vrienden en familie en ondanks alles toch ook gezelligheid. Voor dat, dankjulliewel! Het was fijn om even thuis te zijn, maar ik vond het heerlijk om weer naar Amerika terug te keren om mijn jaartje af te maken.

Maar natuurlijk gaan vluchten niet zonder drama als je Lotte Koreman heet. Och het was weer heel wat hoor. Nou vanuit Amsterdam vloog ik dus terug naar Philadelphia, en daar ging ik naar de immigratie check. Mijn visum zou officieel verlopen omdat ik tussendoor naar huis ging, maar ik had er een supportletter van Ayusa bij. Nou is er ook een ander formulier, die je invult als je komt, en die er de hele tijd in moet blijven zitten (in je paspoort), en die wordt eruit gehaald als je je programma officieel afmaakt. En bij mij was die er dus nu al uitgehaald, ookal moest ik nog terug om het af te maken. Dus heel erg leuk, ik moest door naar de tweede check. Hier zaten alleen maar oude mensen die bijna geen engels spraken, en dan kom ik daar aan. Vervolgens moest ik gaan zitten en in het eerste uur waren er 2 mensen geholpen. Oh oh, daar gaat m’n vlucht dacht ik. Uiteindelijk heb ik er 2,5 uur gezeten, en ik had 3 uur om over te stappen. Dus ik met al mn formulieren rennen, vanaf terminal A naar F, waarbij ik ook een shuttle busje moest nemen. Ik kom bij mn terminal aan en ja hoor, hij was al vertrokken. Dus waar ga je dan heen? JA dit heb ik geleerd van m’n vorige avontuur, naar de onwijs lange rij bij de balie! Daar heb ik een uur in gestaan, en toen kreeg ik een vlucht om 10 uur ’s avonds. Daar zat ik dan, doooood moe, op m’n vlucht te wachten. Ondertussen was ik met mn gastzusje aan het chatten, die zei dat het daar aan het sneeuwen was en dat het voor hun onmogelijk was om mij ’s nachts op te halen. Ehhhh, now what? De vlucht werd steeds verlaat, omdat in Greensboro het vliegtuig niet kon vertrekken door de sneeuw. Uiteindelijk is geloof ik die vlucht rond een uur of 1 ’s nachts wel gegaan, maar voor mij heeft Aileen een hotelkamer geboekt en ik heb de nacht in Philadelphia doorgebracht, waarbij ik de volgende dag vloog. Normaal ben ik voorbereid, met een tandenborstel en alles in m’n handbagage, maar deze keer niet! Uiteindelijk ergens in m’n kleine koffertje een verdwaalde joggingbroek gevonden, dus daar was ik wel super happy mee. Al met al dus een heel avontuur, waarbij ik de volgende dag dan EINDELIJK weer lekker in Ridgeway was!

Wat er daarna gebeurd is? Natuurlijk was het de eerste dag een beetje wennen aan al het engels spreken, en ben ik de eerste paar dagen geloof ik om 6 uur naar bed gegaan door m’n jetlag, en daarna was ik eigenlijk al wel weer gewend aan m’n leventje hier. We zijn nu heel druk bezig met de musical, vanaf deze week hebben we elke dag practice tot 6 uur, en de week voor en de week van de musical tot 8. Het begint er nu echt al een beetje als een musical uit te zien, de dingen vallen iets meer op zn plaats en alles, denk dat het uiteindelijk heel leuk gaat worden!

Met showchoir hebben we ookal choreografie gehad, afgelopen maandag van 3 tot 8! Jep, diehard trainen! We doen waarschijnlijk een stuk of 10 liedjes, waarvan de helft upbeat dus met dans. Op dit moment hebben we de choreo van All That Jazz van de musical Chicago geleerd, en Dancing Queen van natuuuurlijk Mamma Mia! Ben echt blij dat ik showchoir gekozen heb, super klas!

Verder, wat staat er op de planning? Een HELE HOOP! Ik heb nog drie maanden en ga echt knallen! Om te beginnen dus aan het eind van de maand de musical, daarna is Spring Break, waarin we plannen hebben gemaakt. We rijden eerst naar Washington DC, om daar 1 dag de toerist uit te hangen en 1 dag naar de dierentuin te gaan. Daarna gaan we 1 dag naar een stadje dichtbij, en dan rijden we via de kust terug, waarbij we gewoon randomly stoppen waar we willen. Klinkt heeerlijk! Daarna is PROM! Heb er heel veel zin in, heb m’n jurk gevonden (waar ik nog geen details over ga geven hahaha) en we gaan met een hele grote groep waarvan de meeste showchoir mensen zijn. We gaan het echt uitgebreid doen, met de foto’s en alles erbij. Ga ’s ochtends samen met Lane mijn haar laten doen, doe m’n eigen make-up, en daarna met z’n allen foto’s, daarna naar Greensboro om lekker uitgebreid uit eten te gaan en daarna dus prom. Het leukste, blijkbaar, aan prom, is Afterprom. Hier ga je in je normale kleding heen, dit is dus na prom. Om 12 uur eindigd prom, en om 1 uur start afterprom. Dit jaar is het thema Rodeo ofzoiets, waarbij dus de hele school versierd zal zijn als een echte Ranch, met rodeostieren en alles erbij, en dit is dan tot 4 uur, heeerlijk. Klinkt misschien allemaal een beetje vaag, maar tegen die tijd zal ik er natuurlijk uitgebreid over schrijven.

Nou na prom is dan het showchoir concert, daarna mijn verjaardag (joehoeeee 18!!!!) en daarna alweer het einde van het schooljaar… vervolgens lekker een weekje Orlando met papa en mama, daarna mama hier rondshowen en dan kom ik alweer terug thuis. No offense, ik vind jullie allemaal heel lief en leuk, maar ohhhh wil er nog niet aan denken om hier weg te gaan, alles voorgoed achter te laten L Heb het hier onwijs naar m’n zin zoals jullie vast al merken, en het zal moeilijk worden dit achter te laten.

Ik weeeeet dat ik vaak filmpjes en alles heb beloofd, maar heb het onwijs druk, MAAAAR .. voor onze practice hebben we altijd een kwartiertje, ga van de week en volgende week proberen de school te filmen! EINDELIJK, yes J.

Lieve allemaal, nogmaals bedankt voor alle steun & gezelligheid die jullie me hebben gegeven in m’n weekje Nederland, en tot snel!

Liefs xxx Lotte

Reacties

Reacties

Suzanne, Nico en Dennis

Heej Lotte, weer leuk een bericht van je te lezen. Had al van oma begrepen dat je weer geen standaard vlucht terug had.....één voordeel....je bent een crack geworden in het oplossen van reisproblemen....Ben heel benieuwd naar dat optreden van het choir. Worden daar beeld en geluid opname van gemaakt en zijn die ergens te zien? Je jurk voor het PROM zal wel spectalulair zijn verwacht ik.....dus tegen die tijd wel voldoende fotomateriaal graag. Geniet van de komende tijd. Groetjes uit Hoogerheide Suzanne, Nico en Dennis

mama

Yeah, weer een verhaaltje. Ik ben blij dat we in juni niet samen terugvliegen naar Nederland, ik reis liever gewoon in 1 keer ;-)
Je weet, ook ik ben héél benieuwd naar de filmpjes, dus kom maar op!
xxx

oma beijer

hey lieve schat,
wat heb je weer een heerlijk stuk geschreven, het is voor jou en voor ons genieten. Alhoewel ik de zenuwen zou krijgen als ik zo moet vliegen en je moeder goed begrijp dat zij rechtstreeks terug wil vliegen. Die springbreak ga je dan met de familie of met je school???
En als ik zo lees heb je weinig tijd om aan nederland te denken dus heimwee is er zeker niet bij. Geniet van al die fijne dingen die nog komen.Heel veel lieve knuffels van opa en mij. Doei !!!!!!!

tante inge

Ha Lotte,

Wat een avontuur zeg, dat reizen van jou.
Ik denk niet dat je daar aan kunt wennen, en zeker niet blij van wordt. Maar goed, door de sneeuw die daar gevallen is hadden ze je toch nooit optijd kunnen ophalen.
Je hebt zo te zien een erg druk programma voor de boeg, maar zeker ook een leuk programma. Die laatste maandjes zullen nu wel erg snel voorbij gaan, dus geniet met volle teugen.
Ik wens je alvast veel plezier op je PROM en voorzichtig op de RODEOSTIER hè.

Groetjes en een dikke kus tante Inge

tia Gon

Helemaal verstoken van jouw reisnieuws, heb ik zitten genieten (oh je, sorry voor jou) van je laatste reisavonturen. Het voordeel is dat je vanaf nu ieder probleem waar je ooit mee te kampen krijgt op een luchthaven, weet op te lossen. En ja, Lotte, het is overduidelijk dat je daar op je plek bent en dat het afscheidnemen moeilijk gaat worden maar die datum is nog ver weg, dus gewoon genieten. Carpe diem = pluk de dag. En als je ver weg woont van de family kun je niet altijd vragen stellen dus weet ik niet wat ik me bij een springbreak kan/mag/moet voorstellen. Het lijkt me een lente-onderbreking dus gewoon ff vakantie alleen de manier waarop dit gevierd gaat worden, klinkt heel aantrekkelijk. En dan de PROM..... wordt het soms rood????? En heb je je keuze al laten vallen op iets geschikt voor de Afterprom. Ik zou geen rok aandoen, als ik jouw was, want stel, die stier wordt zo laaiend van je, dat jij door zijn gezwiep er van af valt. Lotte, geniet van elke dag en iedere nieuwe ervaring die je er op doet. Als jullie té veel sneeuw krijgen, stuur maar wat onze kant op want hier ontbreekt dit jaar zowel sneeuw als regen en dat houdt in "waterproblemen" voor de komende zomer. Con un abrazo en in afwachting van je volgende blog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active