brabantsblondje.reismee.nl

Springbreak and PROM!

Lieve Nederlanders!

Ohhhh wat heb ik een heerlijke 2 weken gehad! Ben echt volop aan het genieten. Het is nu echt nog maar 6 weekjes voordat ik naar Florida ga met mama en papa, en nog maar 8 weekjes voor ik weer terug in Nederland ben. Hoe leuk ik het hier ook vind, heb stiekem wel heeeel veel zin om terug te komen hoor!

Maar aangezien ik jullie geen 8 weken laat wachten op mijn verhalen, bij deze mijn nieuwe blog!

Laten we beginnen met SPRING BREAK. Nee, het is niet zoals in films, party’s overal, ik ben een High School student, geen college student. Maar het was wel heerlijk! Op maandag ochtend de 9e zijn we in de auto gestapt richting Alexandria. Alexandria is een stad een half uurtje van Washington DC, en Aileen heeft er een vriendin wonen. Na een 7 uur durende autorit kwamen we eindelijk aan, en meteen zijn we ’s avonds naar een heeerlijk grote Amerikaanse mall gegaan. Na een paar uurtjes lekker geshopt te hebben zijn we ’s avonds binnen 10 seconden in slaap gevallen, want we hadden flink wat op de planning staan voor dinsdag. Dinsdag zijn we met de trein DC in gegaan, en ohhh wat een mooie stad! We kwamen midden in het centrum uit, en we hebben heel de dag genomen om alles te zien. Van het witte huis tot het Amerikaanse geschiedenis museum, alles was leuk. Washington is redelijk “makkelijk” om je weg te vinden. De mall is de straat waar aan het ene einde het Washington monument is (die hele hoge “paal”), en aan de andere kant staat het Capitol gebouw. Aan diezelfde straat, aan de zijkanten, staan alle musea, die allemaal gratis zijn. Vervolgens heb je op een flinke loopafstand ook nog het Witte huis. We hebben echt uitgebreid onze tijd genomen om alles te zien. Na een tijdje hebben we ook opgesplitst, omdat we allemaal iets anders wilden zien. Heerlijk om als toeristje in je eentje te lopen, gaf me echt zo’n “wow ik voel me volwassen”- gevoel. Vervolgens liep ik Barbora tegen het lijf, en besloten we samen verder te gaan. We besloten een beetje verder van het toeristen gedeelte af te lopen, en de andere musea te gaan bekijken. Dus wij onze plattegrond erbij, ja leuk, het Internationale spionnen museum! Dus helemaal onze route uitgestippeld, een half uur gelopen, en nee hoor, nergens te bekennen! Haha, ja Lotte en kaart lezen.. dus toen besloten we om maar rond te gaan lopen, en ja hoooor, recht voor onze neus: een 5 verdieping hoge Forever21 (HELE gave winkel!!!). We besloten dat we genoeg musea gezien hadden en dat we de rest van de dag daar maar moesten spenderen, hihi J. Vervolgens met Aileen ergens afgesproken en weer voldaan terug naar Alexandria. De volgende dag rustig aan gedaan, wat rond gereden en bijgekomen van al het reizen, en de dag erna lekker weer 6 uur in de auto, want we waren op weg naar Ocean City!

Ocean City is een strand stad, in Maryland, en het was echt een hele leuke stad! Helaas was niets open, omdat het niet echt in het seizoen was, maar het had een lange boulevard met een klein kermisje erop en alles. En het allerleukste: het hotel! We sliepen namelijk in een Suite van het Hilton Hotel, op de bovenste verdieping, met een jacuzzi op ons balkon en alles. Ohhhh wat was het heerlijk. Uitzicht op zee, we genoten er echt van. Helaas was het niet zulk lekker weer (lees: 10 graden), maar we hadden ook een binnenzwembad dus het was uiteindelijk wel leuk! Die volgende dag zijn we nog naar een heel groot outlet centrum geweest, en de dag erna was het alweer tijd om 8 uur in de auto terug te reizen. Het klinkt alsof het heel veel reizen was voor bijna niks, maar het was het allemaal driedubbel en dwars waard!

En dannnnn !! PROM! De zaterdag na Spring Break was het dan eindelijk zover J En wat was het leuk! Vrijdag middag al m’n spulletjes thuis opgehaald, en daarna richting een zonnestudio waar ik voor het eerst in m’n leven een spraytan heb gehad! Wat een ervaring, maar het was GELUKKIG heel mooi uitgekomenJ Niet oranje, en geen strepen yes! Daarna naar Lane’s huis gegaan, waar ik ben blijven slapen omdat we zaterdag vroeg ons haar gingen laten doen! Dus om 9u30 zat ik al op de kappersstoel, met m’n foto van wat ik precies wilde. Het duurde een uurtje, maar het resultaat was het waard, en het is heel de dag/nacht blijven zitten. Daarna was Lane aan de beurt, dat duurde iets langer want die had me toch iets ingewikkelds, haha. Vervolgens zijn we met al onze spullen naar het huis van Lane’s opa gegaan, die heeft een heeeel groot huis inclusief grote tuin waar we foto’s gingen maken later die dag, dus dat is waar wij onszelf klaar hebben gemaakt. Nadat we onze makeup hadden gedaan was het zover, jurk aan, schoenen aan, en we waren er klaar voor! Alle anderen kwamen rond een uur of 4, waarnaar we een hele fotosessie hebben gedaan. Voelde me echt eventjes beroemd, met 10 mensen die foto’s van je aan het maken zijn. We hadden 2 grote auto’s waarin we vervolgens richting het restaurant in gingen, en ik reed mee in de Hummer (hihi, lekker Amerikaans!). We zijn naar een japans/sushi restaurant in Greensboro gegaan, waar we allemaal lekker uitgebreid hadden gegeten. Daarna was het dan zover, richting prom! Prom was niet op de school zelf, maar het was in een grote zaal in de Country Club. We kwamen er aan en het was echt zoals in films, versieringen overal, balonnen, iedereen had super mooie jurken aan! Geen live band, maar een DJ, dus wel lekker modern! We hebben heel de avond gedanst, en aan het einde van de avond werden er ook nog een prom king & queen gekozen uit alle seniors. Daarna zijn we allemaal weer in de auto gesprongen om ons om te kleden voor afterprom! Afterprom was wel op onze school, en het was ook echt heel leuk. De hele gym stond vol met activiteiten, van springkussens tot rodeostieren. Overal werden er spelletjes gedaan waarbij je dingen kon winnen, ze hadden volop eten en drinken en in onze binnentuin hadden ze een DJ. Hier zijn we tot drie uur gebleven, en daarna zijn we allemaal naar Jordan’s huis gegaan waarbij we zo ongeveer meteen in slaap gevallen zijn. Echt, het was een heeeeeerlijke avond, iets wat ik voor de rest van m’n leven zal herinneren, hoogtepuntje van m’n jaar!

Ik heb al m’n foto’s van prom op facebook staan, en ik heb –als het goed is- het album openbaar gemaakt zodat ook de mensen zonder facebook ze kunnen bekijken. Bij deze de link: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2748106556826.99171.1682451234&type=3 !

Zie jullie snel!

Liefs

Lotte

Reacties

Reacties

Suzanne

Heej Dutchie, wat een heerlijk verhaal weer....in je eentje door Washington....jeetje waar is ons "provinciaaltje" gebleven ( hihihi)..je neemt in ieder geval wel de tijd om het meeste uit je verblijf in Amerika te halen..prachtige foto's van je prom...dit is inderdaad een periode welke je nooit zult vergeten...Maak nog wat moois van de laatste weken... Groetjes uit Hoogerheide van Suzanne, Nico en Dennis

tante inge

ha lotte,

wat een geweldig verhaal weer, een en al genieten weer voor jou. Die laatste weken verlopen dus wel erg leuk hè. Dat zal niet mee vallen om straks hier weer het gewone leventje op te pakken. Ik kan je facebook pagina niet openen maar zal vanmiddag met ploni kijken op haar site. Veel plezier nog en tot over 8 weken.

kus tante inge xxx

tia Gon

Hi lieve Lotte, wat een heerlijk verhaal. Heb echt zitten genieten en had het gevoel of ik "erbij" was. Je schrijft zo beeldend dat je het helemaal ziet. Kan helaas de pagina met foto´s niet openen maar oma heeft één van de foto´s opgestuurd en je zag er prachtig uit. Ze heeft beloofd alles op te slaan in één van haar beroemde "mappen" dus wanneer ik over 6 weken naar Nederland vlieg, kan ik bij haar de fotosessies bewonderen. Het zit er bijna op en ik kan me goed voorstellen dat je langzaamaan weer naar je "Nederlandse leven" begint te verlangen maar geniet van de tijd die je nog gegund is. Ik wilde je bedanken voor de tijd die je besteedde tijdens je verblijf in de USA aan het updaten van allen die dit grote avontuur ooit zelf hadden willen beleven. Een dikke knuffel en blijf vooral genieten van die laatste weken dat je nog daar bent. PS: ik had eigenlijk wel verwacht dat je door Mr President Obama uitgenodigd zou zijn voor een rondleiding Witte Huis. Niet dus..... maar ja, meiskes die op zoek zijn naar een Spionnen Museum kunnen moeilijk anders verwachten. Bye bye y hasta pronto.

Bodie

Ha Lodie,
Super leuk om te lezen ! Kei leuke dingen allemaal! Forever21 is inderdaad een leuke winkel, die heb ik ook gezien in mijn tijdje in Amerika! Het klinkt echt allemaal heel luxe en relaxed je vakantieweekje ! En prom, super leuk. Je zag er ook echt heel mooi uit ! Als je senior was, was je vast queen geweest ! En wojo, dat je al over 8 weekjes terug komt!!! Super leuk ! Lekker friends kijken en ijs eten bij de via via ! Super veel plezier nog he lotte, geniet ervan ! xx Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active